آشنایی با مبلمان ساخته شده از چوب درخت خیزران (راتان)

دوشنبه 13 شهريور 1396
14:35
نیلوفر شهابی

از حدود قرن 18 مبلمان ساخته شده از چوب درخت خیزران در بین مردم طرفدارانی پیدا کردند که شامل هر دو کاربرد در فضای باز و سر پوشیده می شد.
این مبلمان فضای باز حتی تحت شرایط سخت محیطی و استفاده بیش از حد، در صورت رسیدگی و مراقبت مداوم دوام بالایی دارند. در این راهنما اطلاعاتی در این خصوص ارائه خواهد شد.

مبلمان ساخته شده از چوب درخت خیزران چیست؟این مبلمان فضای باز بسیار سبک، ظریف و با دوام ساخته شده از ساقه های بافته شده و بدنه درخت خیزران یا مواد مصنوعی دیگر که به اینصورت به هم بافته شده اند، می باشند.

مبلمان ساخته شده از چوب درخت خیزران چه مدت دوام می آورد؟در مصارف معمولی در فضای سر پوشیده هر دو نوع طبیعی و مصنوعی از این مبلمان فضای باز انتظار می رود که در حدود 30-20 سال عمر کند البته با این شرط که رویه و روکش های آن هر 10-5 سال تعویض شود. اما اگر قرار است در فضاهای سرباز مورد استفاده قرار گیرد توصیه می شود که در فصل زمستان به یک فضای سر پوشیده منتقل شود، در غیر اینصورت طول عمر آن کاهش قابل توجهی خواهد داشت. مبلمان مصنوعی چوب درخت خیزران (راتان) در حدود 20 سال معمولا عمر می کنند.

مبلمان فضای باز

توصیه هایی کلی در خصوص استفاده از مبلمان ساخته شده از چوب درخت خیزران در باغ

این دسته از مبلمان فضای باز در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و کمتر نیاز به ترمیم و نگهداری دارند هرچند اندکی توجه و مراقبت موجب افزایش طول عمر آنها می شود. در اینجا برخی از نکاتی که به شما کمک خواهد کرد مبلمانی با ظاهری عالی در تمام طول عمرش داشته باشید، ارائه شده است:

1-روکش های مبلمان باغی ویلایی

بهترین روش برای نگهداری از مبلمان فضای آزاد مورد استفاده در باغ، روکش می باشد که در فصول زمستان و در مواقع بارندگی بسیار کارساز می باشد.این روکش ها به صورت آماده توسط تولیدکنندگان مختلف به بازار عرضه می شوند و به راحتی سازگار و مناسب با مبلمان باغ مورد استفاده شما خواهند بود.
بهترین نوع روکش ساخته شده از پلی استر با پشتی PVC به همراه شیارهای عبور آب می باشد. از آنجایی که این روکش ها ضدآب می باشند بهترین گزینه برای مبلمان ساخته شده از چوب درخت خیزران (راتان) و سایر مواد طبیعی می باشند.

2-هنگامی که از کوسن های رو مبلی استفاده نمی کنید، آنها را به فضای سرپوشیده منتقل کنید.

اغلب کوسن های این مبلمان فضای باز “ضد بارش” هستند و نه “ضد آب”. بدین معنا که ممکن است آب را جذب کنند و در دراز مدت به ویژه در مناطق سردسیر رنگ خود را از دست بدهند.

3-مبلمان باغی ویلایی را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.

یکی دیگر از مراقبت ها در خصوص مبلمان باغی ویلایی اجتناب از تابش مستقیم اشعه مضر UV به آنها می باشد. انرژی خورشید می تواند موجب سوختگی، رنگ پریدگی و تضعیف ماده سازنده مبلمان باغ شما شود. این موارد بیشتر در خصوص مواد مصنوعی، پلاستیکی صادق می باشد ولی در مورد مواد طبیعی همچون چوب درخت خیزران (راتان) نیز قابل وقوع هستند.

4-مکان صندلی ها را هر از چند گاهی تغییر دهید.

قطعا در باغ، پاسیو یا بالکن شما مناطقی هستند که به نسبت سایر نقاط نور بیشتری دریافت می کنند و اعضای خانواده شما نیز هریک محل مورد علاقه خود را بر سر میز دارند. تمامی این عوامل باعث می شوند قسمت هایی از مبلمان و صندلی های شما رنگ متفاوتی از سایر قسمت ها داشته باشد. برای رفع این مشکل به سادگی می توانید با تغییر محل صندلی ها به مانند تعویض چرخ های خودرو تان به پوششی یکپارچه و یکدست برسید.

5- به هنگام جابجایی این مبلمان مراقب باشید.

مبلمان ساخته شده از چوب درخت خیزران (راتان) بسیار سبک و مقاوم می باشند که یکی از مزایای آنها محسوب می شود. اما این امر ممکن است کاربران را به هنگام جابجایی آنها دچار سردرگمی کند. اگر مراقب نباشید ممکن است به بافت های آن لطمه بزنید پس اطمینان حاصل کنید که به هنگام جابجایی آنها از چارچوب محکم آن گرفته و هرگز از قسمت های انعطاف پذیر بافته شده آنها برای بلند کردن و جابجایی استفاده نکنید.

6- در صورت ریخته شدن مایعی بر روی آنها سریعا آن را تمیز و خشک کنید.

هرگاه مایعی بر روی قسمتی از مبلمان راتان ریخته شود سریعا با یک دستمال مرطوب باید آن را به گونه ای تمیز کنیم که آثاری از لکه بر روی آن باقی نماند.

7-از پایه های مبلمان بیرون از منزل محافظت کنید.

هنگامی که افراد به محافظت از مبلمان فضای باز خود می اندیشند اولین قسمتی که توجه آنها را جلب می کند پایه ها خواهد بود. بسته به نوع طراحی، این قسمت می تواند ساخته شده از پلاستیک، چوب و یا حتی فولاد روکش دار باشد. مراقب باشید که به هنگام جابجا کردن آنها بر روی سطوح بتنی و سنگ فرش ها بر روی زمین ساییده نشوند و آنها را همانند سایر قسمت ها تمیز نگه دارید و بیش از این مراقبتی در خصوص این قسمت ها توصیه نمی شود.

8- از کوسن ها و بالشت های رو مبلی استفاده کنید.

جنبه مراقبتی دیگر در خصوص این مبلمان فضای باز ، استفاده از کوسن ها می باشد. این کوسن ها گاهی اوقات به طور کامل با هدف راحتی کاربران مورد استفاده قرار نمی گیرند و نیم نگاهی به طول عمر مفید مبلمان فضای باز نیز دارند. کیف پول، گوشی های موبایل، کلیدها، خودکار و سایر اقلام تیزی که در جیب کاربران قرار دارند گاهی اوقات باعث فرو رفتن در بافت های این مبلمان و تخریب آن می شوند. این کوسن ها باعث پخش شدن این فشار در یک سطح وسیع تر شده و فشار متمرکز کمتری به بافت های مبلمان وارد می کنند.


[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مبلمان باغی ویلایی و مبلمان فضای بازشرکت کنزی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]