چتر و سایبان در فضای باز

شنبه 22 مهر 1396
14:56
نیلوفر شهابی

اگر شما به طور منظم چتر و سایبان خود را تمیز کرده و از آن مراقبت کنید باعث می شود جلوه بهتری داشته باشد و بیشتر عمر کند اما در غیر اینصورت به مرور زمان چهره ای خشن و نامنظم به خود گرفته و از بین می رود. مشابه هر چیز دیگری این اشیا نیز اگر مورد رسیدگی قرار نگیرند گرد وغبار به خود می گیرند و محل مناسبی برای تجمع آن نیز محسوب می شوند. اما با رسیدگی مداوم و تمیزکاری آن می توانید از این امر جلوگیری کنید.

اغلب این سایبان ها به راحتی با استفاده از مایع ظرفشویی و آب قابل تمیزکاری خواهند بود. از صابون های خشن و سابنده استفاده نکنید چرا که باعث صدمه دید پارچه سایبان شما خواهند شد. در اکثر مواقع شما قادر خواهید بود پارچه را همراه با سایر لباس های خود در ماشین لباسشویی بشویید. اگر به اندازه کافی تمیز نشد می توانید با استفاده از یک برس سخت قسمت های کثیف را به آرامی بسایید. مراقبت باشید که سابیدن محکم باعث صدمه زدن به پارچه چتر و سایه بان شما خواهد شد. چارچوب چتر و سایبان ها نیز مشابه پایه های خیمه با استفاده از صابون غلیظ و آب شسته می شود. پس از اتمام عملیات شستشوی پایه ها و پارچه ، آن را مجددا در محل خود نصب کنید تا در برابر تابش مستقیم نور خورشید به طور کامل خشک شود.

Umbrella-and-canopy

از خشک بودن تمام قسمت های پایه ها مطمئن شوید چراکه وجود هر گونه رطوبت بر روی آنها باعث ایجاد زنگ زدگی می شود و شما می توانید برای جلوگیری از وقوع آن از یک تکه حوله پارچه ای برای خشک کردن آن استفاده کنید. اگر علاقه ای به استفاده از آب و صابون برای تمیزکاری وسیله خود ندارید می توانید از روش دیگری که استفاده از دستگاههای شوینده تحت فشار است استفاده کنید. اما به هنگام استفاده از این روش باید بیشتر مراقب باشید چرا که شدت آب به اندازه ای است که به راحتی می تواند سوراخی بر روی چتر و سایبان ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است از فشار آب کم شروع کرده و به تدریج و متناسب با میزان سختی لکه ها برای زدودن آنها فشار آب را در دستگاه افزایش دهید. پس از آن از خشک بودن پارچه مطمئن شوید و بعد آن را تا کرده و جمع کنید.

همچنین پارچه سایبان را می توانید در ماشین های لباسشویی معمولی نیز بشویید اما قبل از این کار حتما باید برچسب روی پارچه را بررسی کنید که آیا قابل شستشو می باشد و سپس این کار را انجام دهید.اگر قابل شستشو در ماشین لباسشویی نباشد، این روش می تواند صدمات زیادی به آن وارد کند.

همچنین با در نظر داشتن برخی تدابیر مراقبتی می توانید طول عمر سایبان فضای باز خود را افزایش دهید. اگر کل مدت تابستان چتر و سایبان خود را در معرض نور خورشید قرار دهید باعث می شود به زودی رنگ و جلای خود را از دست دهد. بهتر است هنگامیکه از آن استفاده نمی کنید، آن را جمع کنید تا در برابر نور خورشید محافظت شود و اگر روکشی دارید می توانید بر روی آن قرار دهید. این امر نیز حائز اهمیت است که به هنگام نزدیک شدن بارش های سنگین و شرایط آب و هوایی خشن، چتر و سایه بان خود را به یک مکان سر پوشیده و امن منتقل کنید. اگر تا به حال تجربه استفاه از سایبان در هوای بارانی و بادی را داشته باشید می دانید که باد تمایل دارد به درون چتر و سایبان راه یابد و قسمت درونی آن را به سمت بیرون خم کند و اگر به اندزه کافی قوی باشد قادر به این کار خواهد بود. اتفاق مشابهی می توانند برای چتر های فضای باز نیز رخ دهد پس بنابراین قبل از نزدیک شدن هر گونه طوفان که باعث خسارت دیدن سایه بان شما خواهند شد، اطمینان حاصل کنید که چتر و سایه بان شما به مکان امنی منتقل شده است.

اگر چتر و سایه بان شما چوبی است به سادگی با روکش زدن بر روی آن می توانید جلوه آن را به طور کلی تغییر دهید. اما انجام این کار را به افراد با تجربه در زمینه چوب واگذار کنید و اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید توصیه می شود که سایبان خود را به یک متخصص برای انجام این کار بسپارید. اما اگر اصرار دارید که خودتان این کار را انجام دهید اطمینان حاصل کنید که هر بخش را جدا کرده و به طور مجزا آن را رنگ کنید در غیر اینصورت به هنگام سرهم سازی مجدد پس از خشک شدن رنگ خواهید دید که قطعات آن به یکدیگر گیر خواهند کرد. مراقبت و نگهداری مناسب از وسیله فضای باز شما باعث می شود عمر مفید آن افزایش یافته و شما بیشتر از آن لذت ببرید. این کار همچنین به لحاظ اقتصادی نیز به نفع شما خواهد بود چرا که مجبور نخواهید بود که چتر و سایه بان فضای باز خود را به سرعت عوض کرده و جایگزین کنید.


برچسب ها: چتر و سایبان ,
[ بازدید : 33 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مبلمان باغی ویلایی و مبلمان فضای بازشرکت کنزی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]