شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

مبلمان باغی ویلایی و مبلمان فضای بازشرکت کنزی

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

نکاتی برای تمیز کردن مبلمان پاسیو

مبلمان فضای باز همیشه در معرض انواع آلودگی های محیطی هستند. در نتیجه خیلی زود کثیف شده و آن ظاهر زیبا و جذاب اولیه را از دست می دهند. اما نگران نباشید. اگر انتخاب درستی در زمینه مبلمان فضای باز خود داشته باشید، تمیز کردن آنها نباید خیلی پیچیده باشد. در این مطلب به بررسی چند روش و ماده برای تمیز کردن مبلمان پاسیو می پردازیم.

جوش شیرین

اکثر تمیز کننده های تجاری برای تمیز کردن مبلمان پاسیو نا مناسب هستند. چراکه موجب فرسایش رنگ و ظاهر مبلمان، بخصوص در نمونه های رزین دار می شوند. اما اگر شما مبلمان فضای باز خود را با یک اسفنج مرطوب که در محلول جوش شیرین آغشته شده است، تمیز کنید، دیگر نگران خراشیدن یا خشک شدن و کدر شدن سطح مبلمان خود نباشید.

برای انجام اینکار اسفنج مدنظر را با استفاده از حرکات دایره ای به آرامی روی سطح مبلمان بکشید، و پس از آن محل را به خوبی با آب بشویید.

سفید کننده

آیا مبلمان پاسیو شما به شدت کدر شده است؟ در این شرایط تنها راه استفاده از سفید کننده است. البته سعی کنید مبلمان را با مواد شوینده خفیف بشویید. مثلا مخلوط با یک دوم فنجان سفید کننده در 1 گالن (3.7 لیتر) آب محلول مناسبی برای شستشوی چنین مبلمان است. توجه کنید که این شکل شستشو بیشتر مناسب مبلمان های پلاستیکی است و پس از انجام مراحل شستشو، حتما مبلمان را کاملا خشک کنید.

سرکه

اگر در آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنید، احتمالا با کپک روی مبلمان چوبی پاسیو غریبه نیستید. اما قبل از استفاده از سفید کننده، راه حل مبتنی بر سرکه را نیز امتحان کنید:

سرکه سفید را به صورت اسپری به محل های تشکیل کپک بزنید و با دستمالی نرم به آرامی تمیز کنید. کپک ها معمولا موجب تغییر ظاهر مبلمان چوبی می شوند، اما ساپری سرکه می تواند سدت کم برای مدتی ظاهر مبلمان فضای باز شما را به حالت قبل بازگرداند.

همچنین 1 فنجان آمونیاک، 1/2 فنجان سرکه سفید و 1/4 فنجان جوش شیرین در 1 گالن (3.7 لیتر) مخلوط کنید. با استفاده از این محلول و یک مسواک قدیمی گوشه ها و فضاهای تنگ دیگر که دچار کپک شده اند را پاک کنید.

خرید کباب پز و باربیکیو گازی یا کباب پز ذغالی

BBQ-and-gas-BBQ

تصمیم گیری بین خرید کباب پز و باربیکیو گازی و کباب پز ذغالی

1- فکر کنید که چقدر وقت برای آماده شدن دارید. تقریبا 40 دقیقه لازم است تا شعله های آتش زغال چوب را گداخته کند و گردهای سفید روی ذغال که برای کباب کردن همبرگر اول شما ضروری است را به شما نشان دهد.

گاز تقریبا فوری است، بدون نیاز به زمان آماده سازی گرما (پنج دقیقه ممکن است برای شروع کار شما کافی باشد) و شما احتمالا نیاز به هدر دادن یک جعبه کبریت کامل برای روشن کردن آتش در یک روز بادی ندارید.

یک فاکتور تصمیم گیری در نظر گرفتن راحتی است . اگر شما مهمانانی دارید که در زمان های مختلف وارد می شوند، می توانید کباب پز و باربیکیو گازی را به طور کلی متوقف کنید و به راحتی در زمان مورد نظر دوباره آن را روشن کنید، در حالی که کباب پزهای ذغالی برای ادامه یا راه اندازی مجدد مشکل تر هستند.

2- پاک کردن پس از استفاده را نیز در نظر بگیرید ، ذغال های کثیف که باید پس از آن پاکسازی شوند باعث می شود تا نظر اکثر مردم به کباب پزهای گازی که گزینه تمیزتری هستند بیشتر جلب شود. با این حال، کباب پزهای گازی پیچیده تر قطعات شگفت انگیزی برای شستن دارند درست مثل اجاق گاز آشپزخانه که اکثر شما از تمیز کردن آنها متنفرند.


BBQ-and-gas-BBQ

3- در نظر بگیرید که چقدر کنترل در طول فرایند می خواهید. اگر چه هر دو نوع می توانند از یک ردیف بالاتر برای گرمای کمتر استفاده کنند، کباب پز و باربیکیو گازی دارای کنترل گرمای قابل تنظیم واقعی هستند.

بنابراین انواع کباب پز و باربیکیو گازی با غذا دوستانه تر هستند، زیرا شما قادر به تنظیم دما متناسب با نیازهای خود هستید. به همین دلیل اقلام بسیار پیچیده و شکننده می توانند به راحتی با گاز پخته شوند. علاوه بر این، کباب پز و باربیکیو گازی به طور فزاینده مشعل بیشتری دارند، کل منطقه پخت و پز را می توانید به راحتی به مناطق قابل تنظیم تقسیم کنید.

با این حال، شما اغلب مکان های خالی را در مدل های ارزان قیمت پیدا می کنید، بنابراین پخت و پز نامتناسب می تواند یک چالش باشد. با استفاده از ذغال چوب، فرد مسئول خواهد بود و می تواند ذغال را برای پخت و پز مساوی پخش کند، اما مکان هایی که برای بسیاری از انواع گرما قرار داده شده اند، بسیار دشوار است.

4- در مورد طعم فکر کنید. کباب پز و باربیکیو گازی به مواد توزیع کننده گرما وابسته هستند که با تخلیه بخار و ایجاد دود غذا را خوشمزه می کنند. طرفداران کباب پز و باربیکیو گازی به شما می گویند که عطر و طعم درست مانند انواع ذغالی می باشد، اما بعد از آن توضیح نمی دهد که چرا مردم مقدار زیادی پول صرف می کنند که فقط روی کباب پز و باربیکیو گازی قرار دهند تا سعی کنند غذا عطر و طعم “دودی” به خود بگیرد.

شما می توانید نظرات متفاوت و متضادی را در مورد اینکه آیا می توانید تفاوت بین طعم گوشت کبابی بر روی گاز یا ذغال چوب را بیابید، بشنوید، اما معمولا این سوال مطرح می شود که آیا گاز مانند ذغال چوب مطابق هر سلیقه ای است یا نه.

BBQ-and-gas-BBQ

همانطور که بحث می شود، واضح است که این در واقع دودی طبیعی است که در کوره زغال چوب کشف شده است که تمام باربیکیوها امیدوارند که آن را به دست آورند.

5- هزینه های اولیه خرید کباب پز و باربیکیو گازی معمولا به مراتب بیشتر از زغال چوب است. با این توضیح که قیمت هر کیسه زغال چوب واقعا به میزان قابل توجهی بالاتر از مقدار گاز مورد نیاز در مقیاس مشابه است.

در نتیجه این واقعا توازن مربوط به منظم کباب کردن و اندازه ای است که شما می خواهید. آیا شمار معدودی از مردم در حال حاضر و آینده مهمان شما خواهند بود؟ به دنبال کباب پز ذغالی باشید. اگر تعداد افراد زیادی مهمان را معمولا پذیرایی می کنید شاید گاز در طولانی مدت برای شما بیشتر ذخیره کند.

6- سعی کنید از فکر کردن بیش از حد جلوگیری کنید و از خودتان بپرسید که چه چیزی باید در اختیار داشته باشید. اگر انعطاف پذیری گاز از ویژگی های وسوسه انگیز تر باشد، احتمالا شما حتی نیازی به کباب پز نخواهید داشت و آشپزخانه ی منزل همان کار را انجام می دهد که بدون هیچ هزینه اضافی انجام می شود.

از سوی دیگر، اگر لوازم خانگی و کباب پز و باربیکیو در حیاط تنظیم شده است، شما نیاز به تجدید نظر خواهید داشت. آیا شما نیاز دارید به سرعت آن را آتش زده، کنترل حرارت دقیقه ای بر روی آن داشته باشید تا استیک شما درست پخته شود و علاقه ای به باد زدن ذغال ندارید؟ به دنبال انواع کباب پز و باربیکیو گازی باشید.

به همین دلایل، تعدا د کمی از شما علاقه به پذیرش ریزش اشک از چشمانتان درحین باد زدن ذغال، زغال های با لایه سفید بر روی آنها و داغ برای تولید گوشت گاو کباب شده که به تنهایی خوشمزه است و منحصرا زغال چوب آن را ایجاد کرده است، دارید. از طرفی در مهمانی هایی که افراد لحظات شیرین و به یاد ماندنی به دور کباب پزها دارند و از فضا و مکان در حین کباب کردن لذت می برند شما را به استفاده از کباب پزهای ذغالی سوق می دهد.

اما اگر شما فقط در جستجوی یک انفجار سریع هستید و پس از آن علاقه ای به مراقبت مداوم از آن ندارید، در نتیجه یک کوره ذغالی چوب ارزان در مقیاس کوچک بدون هیچ زحمتی کارهای شما را انجام می دهد.

آماده سازی مبلمان فضای باز برای اسباب کشی

moving outdoor furniture

مبلمان فضای باز برای اکثر مردم بسیار مهم است. از یک طرف می‌توانند نسبتا گران باشند، از طرف دیگر ممکن است جزء مهم‌ترین وسایل خانه ما نباشند. ما عاشق این هستیم که قهوه صبحانه خود را روی میز و صندلی‌های تراس بخوریم یا روی تختی که در حیاط داریم ولو شویم و کتاب بخوانیم. خیلی‌ها صرف وقت در فضای باز را به ماندن در داخل خانه ترجیح می‌دهند. به همین دلیل است که نحوه جمع کردن اثاث ، میز و مبلمان فضای باز برای جابجایی ذهن خیلی‌ها را به خود مشغول می‌کند. کار پیچیده و سختی نیست، اما دانستن چگونگی جمع کردن و جابه‌جایی اثاث فضای باز می‌تواند از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری کند.

در ادامه مطلب شما را در مورد باربری مبلمان و جابه‌جایی اثاث در فضای باز راهنمایی می‌کنیم.
اثاث فضای باز عمدتا در معرض عناصر مختلف است و باید به صورت روزمره تمیز نگه داشته شود. ابتدا قبل از جمع کردن اثاث، آنها را کاملا تمیز و خشک کنید. تمام زیر پایه‌هایی که به زیر پایه‌های میز و صندلی‌ها زده بودید را بردارید. مطمئن شوید تمام کوسن‌ها کاملا خشک باشند. دور آنها را به طور جداگانه سلفون یا پلاستیک حباب‌دار بکشید و در یک جعبه بزرگ بگذارید. وقتی دارید دور کوسن‌ها را پلاستیک می‌کشید ، به تمام گوشه‌ها هم دقت کنید تا جایی باز نماند. روی جعبه برچسب و علامت بزنید و با چسب در آن را محکم ببندید.

وقتی تمام کوسن‌ها و بالشت‌ها را جمع کردید، باید صندلی‌ها و میزها را از هم جدا کنید. با دقت تمام پایه‌ها، دسته‌ها و غیره را جدا کنید و هر کدام را به طور جداگانه داخل پارچه یا روزنامه بپیچید. دور پارچه‌ها یا روزنامه‌ها را نوار چسب بپیچید در کامیون بگذارید. بعضی از شرکت‌های باربری جعبه‌هایی دارند که به اندازه کافی بزرگ است و می‌‌توانید از آنها بخواهید برای شما فراهم کنند. اگر جعبه نداشتید، هر قسمت داخل پتو بپیچید و داخل کامیون بگذارید.

به یاد داشته باشید که همه اثاث‌های فضای باز مثل مبلمان فضای باز و مبلمان باغی را نمی‌توان از هم جدا کرد. در چنین مواردی، پایه و بازوهای مبلمان را با دقت با پلاستیک حبابی بپوشانید، سپس کل صندلی یا میز را پتو یا پارچه قرار دهید. و دور پتو هم طناب بکشید تا باز نشود.

اثاث سبک‌تر را راحت‌تر می‌توان جا به جا کرد اما برای انتقال باید نهایت دقت را به کار برد زیاد خیلی راحت ممکن است صدمه بخورند. بزرگترین خطر برای جابه‌جایی اثاث فضای باز هنگام اسباب کشی، خراشیده شده خود آنها یا آسیب رساندن به وسایل دیگر شما است. بنابراین جمع کردن باید به صورت اصولی انجام شود.

باربری مبلمان و اسباب کشی
برخی از میز و صندلی‌های فضای باز طوری طراحی شده است که خودشان تا و جمع می‌شوند و به این ترتیب نیاز به لوازم بسته‌بندی را کاهش می‌دهند. کاری که قبل از خرید مبلمان فضای باز می‌توانید انجام دهید این است که میز و صندلی‌هایی بخرید که خودشان تا می‌شوند به این ترتیب موقع جمع کردن‌شان کارتان راحت‌تر خواهد بود.

اثاث سبک را برای مدت طولانی روی هم قرار ندهید. اینطور جمع کردن آنها برای مدت طولانی می‌تواند موجب باد کردن و چسبیدن آنها به هم به علت تغییرات محیطی شود. در صورتی که قصد دارید این مبلمان را در انباری بگذارید، حتما این موضوع را در نظر بگیرید.
این لوازم را باید با دقت بسته‌بندی و جابه‌جا شوند. دور تمام پاها و بازوها پلاستیک حبابی بپیچید و سپس هر کدام را داخل پتو بگذارید. اگر بتوانید این لوازم را داخل جعبه بگذارید بسیار عالی خواهد شد

نکاتی برای جمع کردن و جابه‌جایی اثاث حیاط هنگام اسباب کشی به یک شهر جدید

قبل از بسته‌بندی تمیز کنید

اکثر مردم موقع اسباب‌کشی، جمع کردن لوازم حیاط و مبلمان و صندلی ویلایی را برای آخر می‌گذارند و این باعث می‌شود که آنها را قبل از بسته‌بندی تمیز نکنند. بسیار مهم است که قبل از بسته‌بندی، برای تمیز کردن اثاث حیاط وقت بگذارید ، چون قطعا بسیار کثیفند. به این ترتیب وقتی به خانه جدید می‌رسید و می‌خواهید لوازم را سر جای خود قرار دهید، همه چیز تمیز است و تنها کاری که باید بکنید این است که پلاستیک‌ها یا پارچه‌ها یا پتوها را از دور آنها باز کنید.

وقتی دارید این لوازم را تمیز می‌کنید، همچنین باید بررسی کنید که هیچ حشره‌ای در هیچ کدام از گوشه‌ و کنارهای آن وجود نداشته باشد، به خصوص اگر می‌خواهید به یک شهر جدید نقل مکان کنید. چون ممکن است حشرات به جعبه و لوازم دیگر بروند.

قطعات را جدا و بسته‌بندی کنید

جدا نکردن پایه‌ها و دسته‌های صندلی‌ها باعث می‌شوند جای زیادی بگیرند و این هزینه جایه‌جایی را زیاد می‌کند. برای اینکه کنترل بیشتری داشته باشید، پایه‌ها و دسته‌ها و هر قسمت دیگری که جدا می‌شود را جدا کنید و دورشان پلاستیک بپیچید. این امر مخصوصا برای میزهایی که رویه شیشه‌ای دارند بسیار مهم است.

جابه‌جایی وسایل و لوازم فضای باز

وقت آن رسیده است اثاث و مبل های فضاهای بیرونی مثل پاسیو، بالکن و حیاط را جمع کنید. در این مقاله به چند نکته اشاره می‌کنیم که هنگام به بسته بندی و جابه‌جایی اثاث فضای باز شما را کمک می‌کنند.

قبل از جمع کردن پاک کنید

اگر این لوازم همیشه خارج از منزل قرار داشته باشند، رویشان گرد و خاک و آشغال جمع می‌شود. با تمیز کردن آنها، این کثیفی هنگام جابه‌جایی به دیگر وسایلتان منتقل نمی‌شود.
گردو خاک آنها را کاملا تمیز کنید. اگر وسایل با آب خراب نمی‌شوند، آنها را با آب تمیز کنید. تمام اثاثی که خیس هستند را خشک کنید. به این ترتیب هنگام جابه‌جای بقیه لوازم تان هم تمیز باقی خواهند ماند.


نکات خرید برای مبلمان فضای باز

عموما استفاده از فضاهای باز و بالکن ها در فصول گرما بسیار پرطرفدار می باشد. این فضاها علاوه بر اینکه باعث افزایش فضاهای در دسترس و مورد استفاده شما می شوند، بلکه مکانی آرامش بخش و مفرح برای صرف اوقات شما و خوشگذرانی را نیز فراهم می کنند. اقدامات و ملاحظات خرید مبلمان فضای باز دقیقا مشابه انواع آن در فضاهای سرپوشیده می باشد.

آب و هوای منطقه را در نظر بگیرید.

آب و هوای منطقه شما گرم و خشک است یا در نزدیکی ساحل زندگی می کنید؟ آیا بارندگی در منطقه شما امری معمول است؟ پاسخ تمامی این سوالات پیش از تصمیم گیری در خصوص انتخاب مبلمان فضای باز مهم می باشند.به این دلیل که، آب و هوای گرم و خشک، باعث خشک شدن و شکنندگی چوب های مبلمان شما می شود. بادهای قوی باعث به پرواز در آمدن مبلمان سبک آلومنیومی می شوند و انواع ضعیف تر آنها توانایی تحمل رطوبت های بالا را ندارند.

فضای خود را اندازه بگیرید.

در نظر داشته باشید فضای شما چه اندازه است و چه شکلی دارد. آیا یک بالکن تنگ و دراز است یا یک عرشه وسیع و پهناور؟ با در نظر داشتن شکل بالکن یا پاسیو خود اندازه مبلمان فضای باز خود را انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که فضای خالی کافی در اطراف مبلمان شما برای ایجاد امکان قدم زدن وجود داشته باشد. این موارد را برای انتخاب مبلمان برای فضای داخلی خود نیز باید در نظر داشته باشید. برای یک فضای کوچک، استفاده از میزهای کوچک نسبت به میزهای معمول غذاخوری بزرگ ارجحیت دارند چرا که این میزها فضاهای کمتری را اشغال کرده و نیاز به صندلی های کمتری در اطراف خود دارند.

outdoor furniture

مبلمان فضای باز خود را در چه مکانی قرار خواهید داد

آیا پاسیو یا فضای باز شما در معرض عناصر طبیعی قرار دارد؟ آیا مبلمان باغی ویلایی خود را بر روی زمین نرم و چمن یا روی سطح سختی مانند عرشه چوبی یا پاسیو گداز قرار خواهید داد؟ این به شما کمک می کند که مواد سازنده مبلمان فضای باز خود را انتخاب کنید که مناسب با محیط اطراف آن باشد.

چوب های نرم مانند کاج را روی سطح چمن و در یک منطقه در معرض رطوبت قرار ندهید. چرا که رطوبت زمین می تواند باعث پوسیدگی چوب شود. رطوبت همچنین می تواند باعث خوردگی برخی فلزات شود.
اگر فضای شما بیش از حد در معرض خورشید قرار دارد ، چتر و سایبان را برای ایجاد سایه در نظر بگیرید.

تصمیم گیری در مورد مواد مورد استفاده در مبلمان فضای باز

چه نوع موادی برای مبلمان در فضای باز مناسب می باشد ؟ سه عامل می تواند به شما کمک کند که در این مورد تصمیم بگیرید آب و هوا، میزان نیاز به مراقبت و نگهداری و جلوه ظاهری آن می باشد.

همانطور که در بالا ذکر شد، آب و هوای منطقه در تعیین اینکه آیا یک ماده مناسب است، نقش مهمی ایفا می کند. بدیهی است که شما علاقه ندارید از ماده ای استفاده کنید که با آب و هوای منطقه شما سازگاری ندارد.

مقدار مراقبت هایی که مواد نیاز دارند نیز امری است که باید در نظر بگیرید. بعضی از مواد در فضای باز مانند آلومینیوم، چوب پنبه یا رزین به مراقبت بیش از حد نیاز ندارند.

آهن فرآوری شده می تواند برای مدت زمان بسیار طولانی عمر کند و گرما و رطوبت را جذب کند. مبلمان رزین نیز نسبت به شرایط مرطوب مقاوم و غیر قابل نفوذ است و در طرح ها و ظاهرهای مختلف در دسترس می باشد.

به راحتی مبلمان فضای باز خود توجه کنید.

شما می توانید از مبلمان فضای باز خود برای استراحت کردن استفاده کنید و آنها را مناسب این کار انتخاب کنید. حتی اگر صندلی های شما بدون بالشت باشند، شما می توانید به طور جداگانه بالشت هایی را خریداری کرده یا خودتان بسازید.

فقط اطمینان حاصل کنید که از پارچه های با کیفیت بالا در فضاهای باز استفاده کنیدکه در برابر پوسیدگی مقاوم باشند. اگر جلوه ظاهری بالشت مبلمان شما برایتان مهم است، بهتر است مواقعی که از آنها استفاده نمی کنید و به خصوص در فصول سرد سال، آنها را به فضاهای داخلی برده و در آنجا نگهداری کنید.

فضایی برای نگهداری آنها داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که فضایی برای نگهداری مبلمان خود در زمستان دارید. برخی مواقع حتی کاور و پوشش ها توانایی محافظت از مبلمان فضای باز شما را نخواهند داشت به ویژه برای موادی مانند چوب ظریف.

شما در فصول سرد باید فضایی برای نگهداری مبلمان خود در نظر بگیرید و یا اینکه مبلمان خود را به گونه ای انتخاب کنید که بتوانید از آن در داخل منزل خود در فصل زمستان استفاده کنید. گزینه دیگر در این زمینه استفاده از مبلمان تاشو در فضای باز می باشد که به راحتی قابل جمع کردن و نگهداری می باشند.

بودجه خرید خود را در نظر داشته باشید.

در آخر این منابع مالی شما است که تعیین می کند از چه مبلمانی استفاده کنید.
مهترین عامل در انتخاب مبلمان باغی ویلایی این است که شما توانایی پرداخت قیمت آن را داشته باشید. اگر به دنبال سرمایه گذاری در این زمینه هستید، گزینه هایی وجود دارند که شما می توانید بهترین کیفیت را با توجه به مبلغی که می پردازید، دریافت کنید.

شما می توانید تخفیف 50 درصدی بر روی مبلمان مورد نظر خود در اواخر شهریورماه دریافت کنید که آغازفصل پاییز می باشد.

از موادی استفاده کنید که ارزان تر هستند مانند آلومنیوم، رزین یا چوب های ارزان قیمت.
فروشگاههای اینترنتی و اقلام دست دوم را چک کنید که باعث می شوند بهترین کیفیت را با کمترین هزینه دریافت کنید. استفاده از مبلمان تعمیر شده و تمیز کاری شده حتی ممکن است بهتر از اقلام نو باشد و حتی در برخی مواقع کیفیت بهتری را نیز ارائه می دهند. شما همچنین گاهی می توانید با تعویض روکش یا بالشت های رو مبلی، جلوه جدیدی به مبلمان قدیمی پاسیو خود بدهید.

نکات خرید برای مبلمان فضای باز

عموما استفاده از فضاهای باز و بالکن ها در فصول گرما بسیار پرطرفدار می باشد. این فضاها علاوه بر اینکه باعث افزایش فضاهای در دسترس و مورد استفاده شما می شوند، بلکه مکانی آرامش بخش و مفرح برای صرف اوقات شما و خوشگذرانی را نیز فراهم می کنند. اقدامات و ملاحظات خرید مبلمان فضای باز دقیقا مشابه انواع آن در فضاهای سرپوشیده می باشد.

آب و هوای منطقه را در نظر بگیرید.

آب و هوای منطقه شما گرم و خشک است یا در نزدیکی ساحل زندگی می کنید؟ آیا بارندگی در منطقه شما امری معمول است؟ پاسخ تمامی این سوالات پیش از تصمیم گیری در خصوص انتخاب مبلمان فضای باز مهم می باشند.به این دلیل که، آب و هوای گرم و خشک، باعث خشک شدن و شکنندگی چوب های مبلمان شما می شود. بادهای قوی باعث به پرواز در آمدن مبلمان سبک آلومنیومی می شوند و انواع ضعیف تر آنها توانایی تحمل رطوبت های بالا را ندارند.

فضای خود را اندازه بگیرید.

در نظر داشته باشید فضای شما چه اندازه است و چه شکلی دارد. آیا یک بالکن تنگ و دراز است یا یک عرشه وسیع و پهناور؟ با در نظر داشتن شکل بالکن یا پاسیو خود اندازه مبلمان فضای باز خود را انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که فضای خالی کافی در اطراف مبلمان شما برای ایجاد امکان قدم زدن وجود داشته باشد. این موارد را برای انتخاب مبلمان برای فضای داخلی خود نیز باید در نظر داشته باشید. برای یک فضای کوچک، استفاده از میزهای کوچک نسبت به میزهای معمول غذاخوری بزرگ ارجحیت دارند چرا که این میزها فضاهای کمتری را اشغال کرده و نیاز به صندلی های کمتری در اطراف خود دارند.

outdoor furniture

مبلمان فضای باز خود را در چه مکانی قرار خواهید داد

آیا پاسیو یا فضای باز شما در معرض عناصر طبیعی قرار دارد؟ آیا مبلمان باغی ویلایی خود را بر روی زمین نرم و چمن یا روی سطح سختی مانند عرشه چوبی یا پاسیو گداز قرار خواهید داد؟ این به شما کمک می کند که مواد سازنده مبلمان فضای باز خود را انتخاب کنید که مناسب با محیط اطراف آن باشد.

چوب های نرم مانند کاج را روی سطح چمن و در یک منطقه در معرض رطوبت قرار ندهید. چرا که رطوبت زمین می تواند باعث پوسیدگی چوب شود. رطوبت همچنین می تواند باعث خوردگی برخی فلزات شود.
اگر فضای شما بیش از حد در معرض خورشید قرار دارد ، چتر و سایبان را برای ایجاد سایه در نظر بگیرید.

تصمیم گیری در مورد مواد مورد استفاده در مبلمان فضای باز

چه نوع موادی برای مبلمان در فضای باز مناسب می باشد ؟ سه عامل می تواند به شما کمک کند که در این مورد تصمیم بگیرید آب و هوا، میزان نیاز به مراقبت و نگهداری و جلوه ظاهری آن می باشد.

همانطور که در بالا ذکر شد، آب و هوای منطقه در تعیین اینکه آیا یک ماده مناسب است، نقش مهمی ایفا می کند. بدیهی است که شما علاقه ندارید از ماده ای استفاده کنید که با آب و هوای منطقه شما سازگاری ندارد.

مقدار مراقبت هایی که مواد نیاز دارند نیز امری است که باید در نظر بگیرید. بعضی از مواد در فضای باز مانند آلومینیوم، چوب پنبه یا رزین به مراقبت بیش از حد نیاز ندارند.

آهن فرآوری شده می تواند برای مدت زمان بسیار طولانی عمر کند و گرما و رطوبت را جذب کند. مبلمان رزین نیز نسبت به شرایط مرطوب مقاوم و غیر قابل نفوذ است و در طرح ها و ظاهرهای مختلف در دسترس می باشد.

به راحتی مبلمان فضای باز خود توجه کنید.

شما می توانید از مبلمان فضای باز خود برای استراحت کردن استفاده کنید و آنها را مناسب این کار انتخاب کنید. حتی اگر صندلی های شما بدون بالشت باشند، شما می توانید به طور جداگانه بالشت هایی را خریداری کرده یا خودتان بسازید.

فقط اطمینان حاصل کنید که از پارچه های با کیفیت بالا در فضاهای باز استفاده کنیدکه در برابر پوسیدگی مقاوم باشند. اگر جلوه ظاهری بالشت مبلمان شما برایتان مهم است، بهتر است مواقعی که از آنها استفاده نمی کنید و به خصوص در فصول سرد سال، آنها را به فضاهای داخلی برده و در آنجا نگهداری کنید.

فضایی برای نگهداری آنها داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که فضایی برای نگهداری مبلمان خود در زمستان دارید. برخی مواقع حتی کاور و پوشش ها توانایی محافظت از مبلمان فضای باز شما را نخواهند داشت به ویژه برای موادی مانند چوب ظریف.

شما در فصول سرد باید فضایی برای نگهداری مبلمان خود در نظر بگیرید و یا اینکه مبلمان خود را به گونه ای انتخاب کنید که بتوانید از آن در داخل منزل خود در فصل زمستان استفاده کنید. گزینه دیگر در این زمینه استفاده از مبلمان تاشو در فضای باز می باشد که به راحتی قابل جمع کردن و نگهداری می باشند.

بودجه خرید خود را در نظر داشته باشید.

در آخر این منابع مالی شما است که تعیین می کند از چه مبلمانی استفاده کنید.
مهترین عامل در انتخاب مبلمان باغی ویلایی این است که شما توانایی پرداخت قیمت آن را داشته باشید. اگر به دنبال سرمایه گذاری در این زمینه هستید، گزینه هایی وجود دارند که شما می توانید بهترین کیفیت را با توجه به مبلغی که می پردازید، دریافت کنید.

شما می توانید تخفیف 50 درصدی بر روی مبلمان مورد نظر خود در اواخر شهریورماه دریافت کنید که آغازفصل پاییز می باشد.

از موادی استفاده کنید که ارزان تر هستند مانند آلومنیوم، رزین یا چوب های ارزان قیمت.
فروشگاههای اینترنتی و اقلام دست دوم را چک کنید که باعث می شوند بهترین کیفیت را با کمترین هزینه دریافت کنید. استفاده از مبلمان تعمیر شده و تمیز کاری شده حتی ممکن است بهتر از اقلام نو باشد و حتی در برخی مواقع کیفیت بهتری را نیز ارائه می دهند. شما همچنین گاهی می توانید با تعویض روکش یا بالشت های رو مبلی، جلوه جدیدی به مبلمان قدیمی پاسیو خود بدهید.

نگاهی بر چتر و سایبان فضای باز

Umbrella and canopy

هر چند نور خورشید سرشار از ویتامین D است، ولی نشستن دراز مدت در معرض آن باعث آفتاب سوختگی شده و همچنین برای پوست شما نیز مضر است. به ویژه هنگامیکه تابستان فرا می رسد شما دوست خواهید داشت که از فضای باز خود زیر یک سایه مطبوع لذت ببرید.
خوشبختانه، روش های زیادی برای در امان ماندن از اشعه های خورشید وجود دارد که یکی از آنها چتر و سایبان است. این اقلام ساخته شده از پارچه های مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی هستند و فضای باز مورد استفاده شما را گسترش می دهند. بیایید نگاهی به گزینه های موجود به هنگام سفارش یک چتر و سایبان قابل حمل بیاندازیم:


اجزای چتر و سایبان

این اقلام از اجزای مختلفی تشکیل شده اند و بیشتر این قطعات به هنگام خرید به شما تحویل داده شده و برخی دیگر به صورت مجزا فروخته می شوند.

چارچوب چتر و سایبان

سازه ای که پایه ها و چارچوب سایبان را نگه می دارد به دو صورت مرکزی و طره ای طراحی می شوند. وابسته به نوع پایه ها، اتصالات و کش ها، شکل های مختلفی برای چتر و سایبان و چارچوب و نوع مصالح سازنده آنها تعریف می شود از قبیل: چوب، فایبرگلاس و آلومنیوم.
به علاوه، اغلب چتر و سایه بان ها قابلیت تغییر زاویه دارند و به شما این امکان را می دهند کنترل بیشتری بر روی جهت قرار گیری آنها وابسته به محل قرار گیری خورشید داشته باشید.

پارچه چتر و سایبان

پارچه بر روی چارچوب قرار می گیرند که سایه مورد نظر شما را ایجاد کند. این پارچه در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت می کند از قبیل هوای بارانی و اشعه ماورائ بنفش. درحقیقت، برخی پارچه ها باعث می شوند قطرات آب از یکدیگر جدا شوند که تمیزکاری آن را به هنگام جمع کردن و تا کردن سایبان راحت تر می کند.

شالوده سایبان

چتر و سایه بان فضای باز دارای تنوع بسیار هستند و با روش های مختلف نصب می شوند. شما ممکن است
مبلمان فضای باز زیادی دیده باشید که یک چتر بر روی آنها سایه گسترانیده است و ستون نگهدارنده در وسط میز غذا خوری واقع شده است.

شما کار مشابهی را در چترها و سایبان های مدرن می توانید انجام دهید اما گزینه های بدون پایه های نیز در بازار موجود می باشد. شالوده های سایه بان از مواد مختلفی از قبیل پلاستیک های قالب شده، آهن و فولاد نورد شده به منظور نگهداری چارچوب سایه بان ساخته می شوند و به شما این امکان را می دهند که آنها را در هر مکانی که نیاز به سایه دارید قرار دهید که می تواند بر روی صندلی های اطراف استخر باشد یا بر روی میز غذاخوری شما در فضای باز.
اغلب این شالوده ها به صورت جداگانه فروخته می شوند.

قابلیت های دیگر

برخی سایبان ها دارای دو لایه هستند که قسمت بالایی آن کمی از پارچه چتر فاصله می گیرد. این ساختار به باد و گرما اجازه می دهد از درون چتر به بیرون منتقل شوند و احتمال ضربه دید چتر کاهش یافته و فضای زیر چتر خنک تر شود.

چتر و سایبان در فضای باز

اگر شما به طور منظم چتر و سایبان خود را تمیز کرده و از آن مراقبت کنید باعث می شود جلوه بهتری داشته باشد و بیشتر عمر کند اما در غیر اینصورت به مرور زمان چهره ای خشن و نامنظم به خود گرفته و از بین می رود. مشابه هر چیز دیگری این اشیا نیز اگر مورد رسیدگی قرار نگیرند گرد وغبار به خود می گیرند و محل مناسبی برای تجمع آن نیز محسوب می شوند. اما با رسیدگی مداوم و تمیزکاری آن می توانید از این امر جلوگیری کنید.

اغلب این سایبان ها به راحتی با استفاده از مایع ظرفشویی و آب قابل تمیزکاری خواهند بود. از صابون های خشن و سابنده استفاده نکنید چرا که باعث صدمه دید پارچه سایبان شما خواهند شد. در اکثر مواقع شما قادر خواهید بود پارچه را همراه با سایر لباس های خود در ماشین لباسشویی بشویید. اگر به اندازه کافی تمیز نشد می توانید با استفاده از یک برس سخت قسمت های کثیف را به آرامی بسایید. مراقبت باشید که سابیدن محکم باعث صدمه زدن به پارچه چتر و سایه بان شما خواهد شد. چارچوب چتر و سایبان ها نیز مشابه پایه های خیمه با استفاده از صابون غلیظ و آب شسته می شود. پس از اتمام عملیات شستشوی پایه ها و پارچه ، آن را مجددا در محل خود نصب کنید تا در برابر تابش مستقیم نور خورشید به طور کامل خشک شود.

Umbrella-and-canopy

از خشک بودن تمام قسمت های پایه ها مطمئن شوید چراکه وجود هر گونه رطوبت بر روی آنها باعث ایجاد زنگ زدگی می شود و شما می توانید برای جلوگیری از وقوع آن از یک تکه حوله پارچه ای برای خشک کردن آن استفاده کنید. اگر علاقه ای به استفاده از آب و صابون برای تمیزکاری وسیله خود ندارید می توانید از روش دیگری که استفاده از دستگاههای شوینده تحت فشار است استفاده کنید. اما به هنگام استفاده از این روش باید بیشتر مراقب باشید چرا که شدت آب به اندازه ای است که به راحتی می تواند سوراخی بر روی چتر و سایبان ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است از فشار آب کم شروع کرده و به تدریج و متناسب با میزان سختی لکه ها برای زدودن آنها فشار آب را در دستگاه افزایش دهید. پس از آن از خشک بودن پارچه مطمئن شوید و بعد آن را تا کرده و جمع کنید.

همچنین پارچه سایبان را می توانید در ماشین های لباسشویی معمولی نیز بشویید اما قبل از این کار حتما باید برچسب روی پارچه را بررسی کنید که آیا قابل شستشو می باشد و سپس این کار را انجام دهید.اگر قابل شستشو در ماشین لباسشویی نباشد، این روش می تواند صدمات زیادی به آن وارد کند.

همچنین با در نظر داشتن برخی تدابیر مراقبتی می توانید طول عمر سایبان فضای باز خود را افزایش دهید. اگر کل مدت تابستان چتر و سایبان خود را در معرض نور خورشید قرار دهید باعث می شود به زودی رنگ و جلای خود را از دست دهد. بهتر است هنگامیکه از آن استفاده نمی کنید، آن را جمع کنید تا در برابر نور خورشید محافظت شود و اگر روکشی دارید می توانید بر روی آن قرار دهید. این امر نیز حائز اهمیت است که به هنگام نزدیک شدن بارش های سنگین و شرایط آب و هوایی خشن، چتر و سایه بان خود را به یک مکان سر پوشیده و امن منتقل کنید. اگر تا به حال تجربه استفاه از سایبان در هوای بارانی و بادی را داشته باشید می دانید که باد تمایل دارد به درون چتر و سایبان راه یابد و قسمت درونی آن را به سمت بیرون خم کند و اگر به اندزه کافی قوی باشد قادر به این کار خواهد بود. اتفاق مشابهی می توانند برای چتر های فضای باز نیز رخ دهد پس بنابراین قبل از نزدیک شدن هر گونه طوفان که باعث خسارت دیدن سایه بان شما خواهند شد، اطمینان حاصل کنید که چتر و سایه بان شما به مکان امنی منتقل شده است.

اگر چتر و سایه بان شما چوبی است به سادگی با روکش زدن بر روی آن می توانید جلوه آن را به طور کلی تغییر دهید. اما انجام این کار را به افراد با تجربه در زمینه چوب واگذار کنید و اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید توصیه می شود که سایبان خود را به یک متخصص برای انجام این کار بسپارید. اما اگر اصرار دارید که خودتان این کار را انجام دهید اطمینان حاصل کنید که هر بخش را جدا کرده و به طور مجزا آن را رنگ کنید در غیر اینصورت به هنگام سرهم سازی مجدد پس از خشک شدن رنگ خواهید دید که قطعات آن به یکدیگر گیر خواهند کرد. مراقبت و نگهداری مناسب از وسیله فضای باز شما باعث می شود عمر مفید آن افزایش یافته و شما بیشتر از آن لذت ببرید. این کار همچنین به لحاظ اقتصادی نیز به نفع شما خواهد بود چرا که مجبور نخواهید بود که چتر و سایه بان فضای باز خود را به سرعت عوض کرده و جایگزین کنید.

سرمایه گذاری با مبلمان ساخته شده از چوب درخت خیزران (راتان)

در دهه های اخیر، مبلمان فضای باز چوب درخت خیزران (راتان) از یک محصول با محبوبیت نسبی به محصولاتی فراگیر در تمامی باغ ها و فضاهای روباز در جوامع غربی تبدیل شده اند. ترکیب منحصر به فرد این محصول با جاذبه های بصری در کنار ویژگی هایی از قبیل دوام، استحکام، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی این محصول را به یک محبوبیت خاص در بین صاحبان املاک در جوامع غربی رسانده است و در نتیجه آن مبلمان فضای باز چوب خیزران به محصولی محبوب و پرطرفدار تبدیل شده است.
جدای از محبوبیت، مشتریان زیادی هنوز در این مورد شک دارند که آیا مبلمان باغی ویلایی ساخته از چوب خیزران یک سرمایه گذاری مناسب محسوب می شود یاخیر؟
قیمت های بسیار سنگین و بازدارنده این مجموعه ها گاهی صاحبان املاک را در خصوص سرمایه گذاری و خریداری آنها کمی محتاط می کند و اغلب افراد علاقه دارند مبلمانی که در جلوی چشمان آنها قرار می گیرد ارزش سرمایه گذاری و پول پرداخت شده به آنها را داشته باشد و آن را جلوه دهد.میزان جدیت پرداختن به این موضوع در بین مشتریان مختلف، متفاوت است اما مطالب زیر به شما یک دیدگاه متعادل و بیطرفانه در خصوص فاکتورهای مختلف در خصوص پاسخگویی به این موضوع را می دهد.

مبلمان فضای باز

جذاب، با دوام و مقاوم

بیشتر مباحث مطرح شده در خصوص مبلمان چوب درخت خیزران (راتان) باید حول موضوعاتی از قبیل ظاهر جذاب، دوام و مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و سایر فاکتورهای خارجی باشد. تمامی آنها ویژگی هایی حقیقی و اثبات شده این محصولات بوده و اغلب صاحبان املاک این یک یا تعدادی از این موارد را مبنای تصمیم گیری خود به هنگام خرید این مبلمان فضای بازقرار می دهند.

به عنوان مثال مبلمان فضای باز چوب خیزران تنوع بالایی به هنگام استفاده در باغ ها را دارند که فارغ از مسائل زیبایی شناختی و کیفیت آنها، جنبه های بصری این محصولات به تنهایی می تواند به عنوان توجیه این سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.

اما خواسته برخی دیگر از مشتریان در کنار زیبایی و جلوه خوب و مناسب آنها در باغ یا پاسیو ، دوام و مقاومت آنها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و ایستادگی مواد اولیه آن در برابر استهلاک و استفاده روزمره می باشد.

به علاوه به منظور حصول اطمینان از مقاومت آنها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی معمولا از رزین هایی مخصوصی بر روی پلیمرهای ترکیبی استفاده می شود که می توانند این نگرانی را رفع کنند.

با در نظر گرفتن تمامی این مسائل، به راحتی می توان فهمید که تمام ادعاهای مطرح شده در مورد مبلمان فضای باز چوب خیزران صحیح می باشد. این مواد در حقیقت با دوام، متنوع، جذاب و مقاوم می باشند. تمام ای موارد گواهی بر این موضوع است که این نوع مبلمان فضای باز یک سرمایه گذاری خوب به حساب می آیند، اما قبل از تصمیم گیری در نظر گرفتن سایر جنبه ها نیز حائز اهمیت می باشد که در پاراگراف های بعدی مورد بحث قرار گرفته است.

قیمت در برابر استفاده

همانطور که قبلا نیز در این مقاله ذکر شد این مبلمان فضای باز مزایای زیادی از قبیل تنوع پذیری و کیفیت ساخت را دارا می باشند اما قبل از خرید آنها باید میزان استفاده از آنها را نیز در نظر بگیریم.
به طور مجزا، این دست مبلمان فضای باز قطعا یک سرمایه گذاری خوب محسوب می شوند اما صاحبان املاک از این موضوع آگاه هستند که هر یک از این مجموعه ها می تواننند آنها را با مشکل مواجه کنند پس در نتیجه میزان استفاده از مبلمان باغی ویلایی را قبل از تصمیم گیری در خصوص خرید آنها را وارد معادلات خود می کنند.

قطعا شرایط آب و هوایی که این مبلمان فضای باز مورد استفاده قرار خواهند گرفت نقش مهمی در میزان طول عمر آنها ایفا می کند اگرچه همانطور که ذکر شد این مواد در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم هستند اما واضح است که طول عمر آنها در محیط های تحت بارندگی های سنگین به اندازه بخش های گرم و خشک نخواهد بود.

بسیاری از صاحبان املاک در مناطق غیر معتدل علاقه مند به سرمایه گذاری برای تفریحات چند هفته ای از مبلمان باغی ویلایی خود هستند اما این موضوع می تواند یک فاکتور تعیین کننده به حساب آید به ویژه اگر مبنای تصمیم گیری بر اساس منابع مالی و بودجه باشد.

در نهایت پاسخ روشنی برای این مسئله که استفاده از مبلمان چوب درخت خیزران (راتان) یک سرمایه گذاری مناسب محسوب می شود یا خیر وجود ندارد. دقیقا مشابه با حالتی که تصمیم گیری شما وابسته به چند متغیر باشد که شرایط در هر موقعیت با موقعیت قبلی و بعدی متفاوت است. اما امیدواریم این مقاله در خصوص بیان جنبه های مختلف این مبلمان فضای بازکه تاثیرگذار در معیارهای تصمیم گیری شما برای سرمایه گذاری بر روی آنها است، موفق آمیز بوده باشد.

چتر و سایبان

ترمیم و تعمیر مبلمان خیزران (راتان)

تعمیر و ترمیم این دست از مبلمان ساخته شده از چوب درخت خیزران (راتان) کار سخت و دشواری نمی باشد و هر فرد با مشاهده تنها چند ویدئو در سایت های آموزشی قادر به این کار خواهد بود.
در اینجا به ارائه ایده هایی در این مورد خواهیم پرداخت:

1-چگونگی ترمیم شیارها و ترک ها در مبلمان (راتان)

چوب درخت خیزران ، می تواند در طول چندین سال خشک شده و به سادگی ترک بخورد ، اما جلوگیری از وقوع این مشکل نیز امکان پذیر می باشد. استفاده از روغن گیاهی جوشانده شده بر روی این مبلمان فضای باز به طور سالانه می تواند این مشکل را رفع کند.

به این منظور از یک برس بزرگ و ضخیم استفاده کرده و هر مقدار روغن که چوب درخت خیزران قادر به جذب آن می باشد را مورد استفاده قرار دهید و سپس مقادیر اضافی روغن را از روی سطح آن با استفاده از یک تکه پارچه بزدایید.

2-چگونه مبلمان (راتان) را رنگ آمیزی کنید.

ساده ترین روش برای این کار استفاده از اسپری رنگ می باشد. برای این کار مبلمان فضای باز را پاکسازی کرده و اجازه دهید که خشک شود. در ابتدا یک لایه نازک به عنوان پوشش اولیه و سپس بر روی آن 3-2 لایه از رنگ مورد نظرتان را قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای خشک شدن رنگ در بین لایه های پوشش مختلف را به مبلمان خود داده اید.

استفاده بیش از حد رنگ در هر لایه باعث افزایش غلظت و برآمدگی سطح می شود و ممکن است به یک نقاش حرفه ای برای پرداخت و صیقل دادن مجدد سطح مورد نظر نیاز پیدا کنید.

مبلمان فضای باز

3- چگونه سطح چوب درخت خیزران (راتان) را مجدد پرداخت کرده و صیقل دهید.

یکی از روش های ترمیم این مبلمان فضای باز پرداخت مجدد سطح آن می باشد. برای این کار مثل همیشه سطح مورد نظر را پاکسازی کرده و اجازه دهید به طور کامل خشک شود.

از سمباده های مایع موجود در بازار برای صیقل دادن سطوح مورد نظر خود استفاده کنید چراکه استفاده از سمباده های معمولی در مورد چوب درخت خیزران (راتان) قابل استفاده نمی باشد.

اگر قصد استفاده از روکش نهایی به رنگ مشابه با رنگ زمینه مبلمان فضای باز خود را دارید از 2 لایه نازک استفاده کرده و زمان کافی برای خشک شدن بین لایه ها را به آن بدهید. اما اگر قصد استفاده از رنگی متفاوت دارید باید از تعداد لایه های بیشتری برای دستیابی به هدف خود استفاده کنید.

هم اکنون شما تکنیک های زیادی به منظور مراقبت و تمیزکاری و ترمیم مبلمان خیزران خود را فرا گرفته اید. ترمیم و در گاهی مواقع پرداخت کردن سطح مبلمان شما به طور جدی بر عمر مفید آن تاثیرگذار خواهد بود و موجب افزایش آن می شود.

با این کار چهره باغ شما آماده میزبانی و پذیرائی از مهمانان و اعضای خانواده تان خواهد بود. به علاوه در حال حاضر شما اطلاعات کلی بیشتری در خصوص چوب درخت خیزران (راتان)دارید و به هنگام خرید این نوع مبلمان می دانید که به دنبال چه چیز هستید.

در نتیجه انتخابی آگاهانه و هوشمندانه در خصوص انتخاب مبلمان راتان خواهید داشت که سال های زیادی برای شما عمر کند.

چتر و سایبان

انواع چتر و سایبان

شرکت کنزي ارائه دهنده انواع چتر و سايبان با بيش از يك دهه سابقه

در امر تجهيز مبلمان و مصنوعات فضاي باز و فودكورتي و با تنوع بيش از يكصد مدل و طرح لوكس

12